UVJETI KORIŠTENJA
PODACI O PRODAVATELJU
Naziv: LACERTUS VERBUM d.o.o. za trgovinu i usluge (dalje u tekstu: Prodavatelj)
Skraćen naziv: LACERTUS VERBUM d.o.o.
Sjedište: Ivana Keleka 45b, 10360 Sesvete
Prodajni salon: Ivana Keleka 45b, 10360 Sesvete
Upisano u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu, MBS: 080816201
Poslovni računi: 1. Zagrebačka banka d.d., Trg bana Josipa Jelačića 10, 10000 Zagreb, IBAN: HR9023600001102311697, 2. Privredna banka Zagreb d.d., Radnička cesta 50, 10000 Zagreb, IBAN: HR3223400091110558861
OIB: 34470154757
Porezni broj: HR34470154757
Članovi društva: Dalibor Vukašinović - jedini osnivač
Osobe ovlaštene za zastupanje: Dalibor Vukašinović
Broj telefona: 01 2058 999
Adresa elektroničke pošte: info@sudoper.hr
Prigovore možete podnijeti na: knjigazalbe@sudoper.hr
UVODNE ODREDBE
Sklapanje ugovora putem web stranice www.sudoper.hr predstavlja sklapanje ugovora na daljinu te se na njega primjenjuje pravna stečevina Europske unije, uključujući propise Republike Hrvatske.
Ovi Uvjeti korištenja predstavljaju i predugovornu obavijest na način kako je ista regulirana Zakonom o zaštiti potrošača.
Ovim Uvjetima korištenja reguliraju se odnosi između potrošača i Prodavatelja.
Potrošač je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
Kada proizvode na web stranici www.sudoper.hr naručujete kao pravna osoba, ne smatrate se potrošačem te se na Vas ne odnose odjeljci ovih Uvjeta korištenja pod nazivom „Pravo na jednostrani raskid ugovora“, „Obavijest o načinu pisanog prigovora potrošača“ i „Materijalni nedostatak“.
Na Vas se u tom slučaju primjenjuju relevantne odredbe Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini te drugi primjenjivi propisi.
Sadržaj web stranice www.sudoper.hr dostupan je na hrvatskom jeziku. Službeni jezik za sklapanje ugovora o kupoprodaji je hrvatski jezik te se na sklopljene ugovore o kupoprodaji primjenjuje hrvatsko pravo, osim ako iz primjenjivih propisa ne proizlazi drugačije.
ZNAČENJE IZRAZA NAVEDENIH U OVIM UVJETIMA
• Prodavatelj je trgovačko društvo Lacertus Verbum d.o.o. za trgovinu i usluge, sa sjedištem u Sesvetama, Jure Turića 7. Više podataka o nama možete pronaći na www.sudoper.hr.
• www.sudoper.hr je internetska/web trgovina koja se nalazi na internetskoj stranici www.sudoper.hr i u vlasništvu je Prodavatelja te se upotreba iste ne naplaćuje, dok se za sam pristup internetu i korištenju daljinskog prijenosa podataka te naknadi za pružanje takve usluge obratite svojem operateru.
• Korisnik je svaka osoba koja internetsku stranicu www.sudoper.hr koristi u svrhu kupnje proizvoda oglašenih na istoj ili dobivanja informacija o pojedinom proizvodu.
• Online kupnja ili kupnja u internet trgovini je kupnja proizvoda putem Sudoper.hr web trgovine.
• Proizvodi su svi proizvodi koji su istaknuti na internetskoj stranici www.sudoper.hr, a koje je moguće kupiti putem online kupnje u Sudoper.hr web trgovini.
• Korištenje Sudoper.hr web trgovine je pristup stranici www.sudoper.hr radi dobivanja informacija o na njoj oglašenim proizvodima i/ili kupnje oglašenih proizvoda iz našeg prodajnog asortimana.
OPĆE INFORMACIJE
Kupac i Prodavatelj vezani su ovim Uvjetima korištenja, a u slučaju da je određena odredba suprotna prisilnim propisima hrvatskog prava primijenit će se prisilni propisi.
Sadržaj web stranice www.sudoper.hr zaštićen je pravom intelektualnog vlasništva. Kupci i korisnici web stranice www.sudoper.hr ne mogu raspolagati pravima intelektualnog vlasništva Prodavatelja bez prethodnog odobrenja.
Poveznice na internetske stranice trećih osoba navedene na internetskoj stranici www.sudoper.hr nisu u vlasništvu Prodavatelja i na njih se ovi uvjeti korištenja i kupnje ne primjenjuju. Posjet tim stranicama u potpunosti je na vlastiti rizik Kupca i Prodavatelj ne snosi nikakvu odgovornost.
Nositelj svih prava na internet stranici www.sudoper.hr je trgovačko društvo Lacertus Verbum d.o.o. Sve Kupce koji obavljaju narudžbu putem web stranice Prodavatelja upućujemo da se upoznaju s Uvjetima korištenja Prodavatelja. Za Kupca će biti važeći oni Uvjeti korištenja koji su na snazi u trenutku sklapanja Ugovora s Prodavateljem. Kupac će označavanjem potvrditi na za to predviđenom mjestu prilikom narudžbe da Uvjete korištenja u cijelosti razumije i prihvaća. Uvjeti korištenja će biti dostavljeni Kupcu na njegovu e-mail adresu u pdf formatu. U slučaj postojanja nejasnoća u Uvjetima korištenja, Kupac se može obratiti Prodavatelju.
Korisnici i/ili kupci proizvoda dužni su suzdržavati se od nanošenja štete trećim osobama te su dužni poduzeti radnje kako bi se eventualna šteta umanjila.
Prodavatelj ni na koji način nije odgovoran za štetu koju korisnik može pretrpjeti korištenjem web stranice www.sudoper.hr , osim ako je odgovornost Prodavatelja regulirana prisilnim propisima Republike Hrvatske. Kupci sami snose troškove korištenja računalne opreme i telekomunikacijskih usluga potrebnih za pristup web stranici www.sudoper.hr.
Prodavatelj ulaže konstantne napore kako bi omogućio optimalan rad i kvalitetu web stranice. Prodavatelj ne može jamčiti da korištenje web stranice neće biti prekinuto ili privremeno nedostupno. Radi otvorene prirode ove mrežne stranice i mogućnosti pogrešaka u pohrani i prijenosu digitalnih podataka ne jamčimo za točnost i sigurnost informacija koje se prenose ili prikupljaju putem ove internetske stranice, osim ako je izričito drukčije navedeno na ovoj mrežnoj stranici. Prodavatelj se u potpunosti odriče bilo kakve odgovornosti za točnost i/ili potpunost svih informacija i sadržaja koji se nalaze na www.sudoper.hr . Prodavatelj zadržava pravo pogreške u opisu i slici proizvoda koje su postavljene prema informacijama od strane proizvođača.
Prodavatelj sve materijale, fotografije i tekst postavlja na web stranicu u dobroj namjeri kako bi kupcu olakšali odabir prilikom kupovine. Prodavatelj ne jamči da fotografije proizvoda u potpunosti odgovaraju izgledu samog proizvoda. Prodavatelj zadržava pravo pogreške u opisu i slici proizvoda koje su postavljene prema informacijama od strane proizvođača, kako je opisano u prethodnom stavku Za moguće nenamjerne greške kod opisa proizvoda ne odgovaramo. Moguće su razlike stvarnog proizvoda i fotografije proizvoda te opisanog proizvoda na ovim stranicama, ukoliko proizvođač izmijeni neku od karakteristika ili sadržaj proizvoda. Svi opisi se redovito i detaljno provjeravaju.
Tehničke specifikacije proizvoda navedene na www.sudoper.hr preuzete su od strane proizvođača.
Dodatan opis i karakteristike proizvoda te eventualna razjašnjenja Kupac može zatražiti od Prodavatelja putem elektronske pošte, telefonom ili u prodajnom prostoru.
Prodavatelj zadržava pravo u bilo kojem trenutku i bez prethodne najave izmijeniti, dopuniti ili ukinuti bilo koji dio svog poslovanja, što uključuje i web stranicu, odnosno bilo koji njezin dio, servise, podstranice ili usluge koje se putem njih pružaju. Predmetno pravo uključuje, ali se ne ograničava na, promjenu vremena dostupnosti sadržaja, dostupnosti novih podataka i načina prijenosa.
Prodavatelj zadržava pravo u bilo kojem trenutku izmijeniti ili dopuniti Uvjete korištenja. Sve izmjene i dopune stupaju na snagu danom objave na web stranici www.sudoper.hr.
Korisnike upućujemo da se prije same kupovine upoznaju sa ovim Uvjetima korištenja te da iste redovno provjeravaju, kako bi bili upoznati sa svim pravima i obvezama, a u slučaju postojanja nejasnoća mogu se obratiti Prodavatelju.
Ugovorne strane dužne su postupati u skladu s načelima savjesnosti i poštenja, zabrane prouzročenja štete te dužnosti ispunjenja obveza.
POSTUPAK SKLAPANJA UGOVORA
Kupovina se obavlja ispunjavanjem za to predviđenog obrasca na web stranici Prodavatelja www.sudoper.hr .
Kupovinu proizvoda u ime i za račun maloljetnika ili osobe lišene poslovne sposobnosti (potpuno ili djelomično), mogu zatražiti samo njihovi zakonski zastupnici.
Prilikom ispunjavanja obrasca kupac je dužan upisati sve podatke koji se od njega traže kako bi isporuka protekla neometano. Kupovina putem web stranice www.sudoper.hr je moguća 24 sata na dan, 7 dana u tjednu. Kupac će putem elektroničke pošte biti obaviješten o primitku narudžbe. Neautomatizirana obradu zaprimljenih narudžbi (priprema robe, slanje paketa, komunikacija s Kupcem i sl.) vrši se unutar propisanog radnog vremena Prodavatelja.
Ako Prodavatelj ne ispuni ugovor u roku o tome će, bez odgađanja, pisanim putem obavijestiti potrošača. Potrošač ima pravo na raskid ugovora samo ako je dao Prodavatelju naknadni razumni rok za ispunjenje.
Kupovina se obavlja naručivanjem dostupnih proizvoda koje kupac bira na temelju fotografije i osnovnog opisa. Zbog prirode poslovanja putem interneta, ponuda i raspoloživost artikala na www.sudoper.hr web trgovini ubrzano se ažurira i mijenja. Ukoliko naručeni proizvod za vrijeme izrade narudžbe Kupca bude rasproda, Prodavatelj će o tome u najkraćem mogućem roku obavijestiti Kupca.
Kupac može izabrati određeni proizvod koji ga zanima i pročitati dostupan opis proizvoda kako bi mogao samostalno donijeti odluku odgovara li proizvod njegovim potrebama. Kupac proizvode bira iz kataloga proizvoda na web stranici www.sudoper.hr koji je uređen prema vrstama proizvoda.
Kod proizvoda koji dolaze u više varijanti, kupac je dužan odabrati varijantu proizvoda u za to određenom izborniku.
Klikom miša na ikonu "Dodaj u košaricu" odabrani proizvod dodaje se u košaricu. Stavljanjem proizvoda u košaricu proizvod nije rezerviran, naručen niti kupljen. Kupac može nastaviti dodavati proizvode ili izvršiti pregled košarice klikom na ikonu košarice. Kada kupac završi proces odabira proizvoda klikom na ikonu košarice preusmjerit će se na stranicu gdje se daje pregled proizvoda u košarici.
Kupac može odabrati „Plati“ nakon čega će se preusmjeriti na stranicu na kojoj je kupac dužan unijeti svoje osobne podatke. Moguća je dostava na adresu različitu od adrese za isporuku računa te ukoliko želi iskoristiti navedenu mogućnost, kupac može maknuti kvačicu pored „Adresa za isporuku robe je ista kao adresa za isporuku računa“ te unijeti potrebne podatke. Ukoliko kupac želi R1 račun, potrebno je na izborniku vrste kupca odabrati ''Tvrtka'' te unijeti potrebne podatke u obrazac.
Kupac je dužan odabrati način plaćanja u za to predviđenom izborniku. Kupnju nije moguće nastaviti bez označavanja kućice „Prihvaćam Uvjete korištenja i obvezu plaćanja“ čijim označavanjem kupac potvrđuje da je pročitao i razumio ove Uvjete korištenja te da se sa istima slaže. Isto tako potrebno je označiti kućicu „Pročitao/pročitala sam i prihvaćam Pravila privatnosti podataka“ čime kupac potvrđuje da ih je pročitao i razumio te da se s istima slaže.
Ukoliko se kupac slaže sa kupnjom proizvoda koji su u košarici može kliknuti na ikonu „Plati“.
Nakon primitka narudžbe, ukoliko se za time ukaže potreba, Prodavatelj će kontaktirat Kupca radi dodatne provjere potreba Kupca i otklanjanja eventualnih nejasnoća. Na navedeni način smanjuju se potreba povrata i zamjene proizvoda te Kupcu osigurava kupovina koja u najvećoj mogućoj mjeri odgovara njegovim potrebama.
Ukoliko se radi o kupovini proizvoda koji se prodaje isključivo „po narudžbi“, Prodavatelj će obavijestiti Kupca o roku isporuke nakon pribave informacije od proizvođača odnosno njegovog prodajnog zastupnika u Republici Hrvatskoj, ukoliko Kupac to ne zahtijeva prije same narudžbe proizvoda.
Zbog prirode poslovanja putem interneta, ponuda i raspoloživost artikala na SUDOPER.HR web trgovini ubrzano se ažurira i mijenja. Ukoliko naručeni proizvod za vrijeme izrade narudžbe Kupca bude rasproda, Prodavatelj će o tome u najkraćem mogućem roku obavijestiti Kupca.
Nakon što kupac izvrši narudžbu, prodavatelj će na adresu e-pošte kupca poslati Uvjete korištenja zajedno s potvrdom primitka narudžbe te brojem iste kojom potvrđuje da je narudžba kupca zaprimljena i da se ista obrađuje. Uvjeti korištenja koji su dostavljeni kupcu putem e-pošte obvezujući su za ugovorne strane.
Prodavatelj će kupcu poslati na adresu njegove e-pošte potvrdu o sklopljenom kupoprodajnom ugovoru zajedno s potvrdom da je paket poslan.
Prodavatelj zadržava pravo izmjene informacija, uključujući cijene proizvoda na stranicama bez prethodne najave. Uz sliku proizvoda nalazi se opis glavnih obilježja proizvoda i njegova cijena s PDV-om.
Vezano za bilo koji upit kupac može kontaktirati Prodavatelja putem telefona na broj 01 2058 999 od ponedjeljka do petka od 09:00 do 17:00 sati ili putem e-pošte na adresu: info@sudoper.hr .
Ukoliko niste primili naručene proizvode koje ste platili u ugovorenom roku dostave molimo da obavijestite Prodavatelja o istom na adresu e-pošte info@sudoper.hr.
POSEBNE OZNAKE PROIZVODA
Artikl s oznakom "Na skladištu" označava proizvod koji se nalazi na skladištu Prodavatelja.
Artikl s oznakom "Po narudžbi" označava proizvod koji se ne nalazi se na skladištu Prodavatelja već se isti naručuje od treće osobe (proizvođača i/ili njegovog prodajnog predstavnika u republici Hrvatskoj što može utjecati na produljeni rok isporuke proizvoda.
Artikl s oznakom „BestBuy“ označava proizvod odabran od strane Prodavateljevog prodajnog tima koji svoj izbor temelji na podacima o potražnji pojedinog proizvoda te vlastitom znanju i povratnim informacijama kupaca o omjeru kvalitete i cijene. Međutim, predmetna preporuka Prodavatelja ima samo okvirnu savjetodavnu ulogu, a konačna odluka o izboru proizvoda ovisi o konkretnim potrebama svakog kupca.
Artikl s oznakom „Komplet“ označava dva ili više pojedinačnih proizvoda koji se prodaju kao jedinstvena cjelina.
Artikl s oznakom "Oštećena ambalaža“ označava u potpunosti ispravan i funkcionalan proizvod koji ima nepotpunu, oštećenu ili neoriginalnu ambalažu zbog čega mu je cijena snižena. Na predmetni se proizvod primjenjuje jamstvo.
Artikl s oznakom "Servisirano" označava proizvod na kojem je prethodno uočen materijalni nedostatak koji je potom otklonjen u ovlaštenom servisu, slijedom čega je proizvod potpuno funkcionalan. Na predmetni se proizvod primjenjuje jamstvo.
Artikl s oznakom "Korišteno" označava proizvod koji je prethodni Kupac nakon kratkog korištenja vratio, pa na njemu postoje neznatni znakovi uporabe, ali je potpuno ispravan. Moguća su oštećenja ambalaže. Na predmetni se proizvod primjenjuje jamstvo.
Artikl s oznakom "Oštećeno" označava proizvod koji je mehanički ili tvornički oštećen, pri čemu oštećenje ne utječe na njegovu potpunu funkcionalnost i normalno korištenje. Na predmetni se proizvod primjenjuje jamstvo.
CIJENA PROIZVODA I NAČIN PLAĆANJA
Cijene iskazane na internetskoj stranici www.sudoper.hr su maloprodajne cijene s uključenim porezom na dodanu vrijednost.
Kupac dodatno plaća troškove dostave sukladno ovim Uvjetima korištenja.
U slučaju da Kupac zahtijeva dostavu kupljenog proizvoda na odabranu adresu, Kupac snosi troškove dostave. S iznosom troškova dostave Prodavatelj će upoznati kupca prije sklapanja ugovora, odnosno prije dovršetka narudžbe.
Ukoliko Kupac traži drugačiji oblik dostave proizvoda od onog koji Prodavatelj uobičajeno nudi, dužan je podmiriti predmetne troškove.
Naručene proizvode i dostavu možete platiti prema modelu kojeg sami izaberete tijekom ispunjavanja narudžbe.
Plaćanje proizvoda je moguće izvršiti :
1. Jednokratno
Online:
Opća uplatnica / virman
Pouzećem (uz 30% akontacije)
MasterCard®
Maestro®
Visa
Diners
Na prodajnom mjestu:
Gotovinom
Opća uplatnica / virman
Pouzećem (uz 30% akontacije)
MasterCard®
Maestro®
Visa
2. Na rate
Online
MasterCard ZABA (do 24 rate bez kamata)
Visa ZABA (do 24 rate bez kamata)
Diners (do 12 rata bez kamata)
Visa PBZ (do 12 rata bez kamata)
Maestro PBZ (do 12 rata bez kamata)
Na prodajnom mjestu:
Maestro® ZABA i PBZ (do 12 rata bez kamata)
MasterCard® ZABA i PBZ kreditne kartice (do 12 rata bez kamata)
Visa ZABA I PBZ (do 12 rata bez kamata)
Sigurnost online plaćanja:
MasterCard® SecureCode™
Verified by Visa
PROMOTIVNI KOD
Promotivni kod je pogodnost koju Prodavatelj može ponuditi svim kupcima ili kupcima koji zadovoljavaju ili su zadovoljili određene kriterije promocije.
Promo kod Kupcu može biti dostupan ili na naslovnoj stranici Sudoper.hr web trgovine u obliku bannera, odnosno novosti, na društvenim mrežama Prodavatelja i sl. ili ga Prodavatelj može dostaviti neposredno Kupcu.
Kako iskoristiti promotivni kod:
· željene artikle stavite u košaricu
· dodijeljeni promotivni kod upišite u za to predviđenu kućicu i
· kliknite primjeni
Nakon što Kupac primijeni promotivni kod, njegova vrijednost automatski se oduzima od cijene narudžbe, a Kupac može nastaviti s kupnjom pritiskom na gumb Kupi.
DOSTAVA
Prodavatelj dostavu vrši unutar Republike Hrvatske i Slovenije. Isporuka se vrši u okvirnom roku od 3 radna dana, unutar radnog vremena Prodavatelja, između 09:00 i 17:00 sati, odnosno unutar radnog vremena kurirske službe putem koje se vrši dostava.
Rok isporuke proizvoda s oznakom „Po narudžbi“ može iznositi od 7 do 45 dana. Prije narudžbe Kupac ima mogućnost provjeriti stvaran rok isporuke:
· putem chat prozora,
· putem ponuđenog obrasca pored oznake,
· slanjem elektroničke pošte ili
· telefonskim pozivom.
Ukoliko Prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti bilo koji od naručenih proizvoda, kontaktirat će Kupca e-mailom i/ili telefonski po pitanju zamjenskog proizvoda ili otkazivanja naručenog proizvoda. Svi ostali naručeni proizvodi bit će isporučeni.
Rok isporuke počinje teći od trenutka kada Prodavatelj zaprimi uplatu na svojem žiro-računu ili od trenutka kada bude odobrena autorizacija kreditnih kartica, a u slučaju plaćanja pouzećem od trenutka dovršetka narudžbe Kupca.
U slučaju da Kupac zahtijeva dostavu kupljenog proizvoda na odabranu adresu, Kupac snosi troškove dostave. S iznosom troškova dostave Prodavatelj će upoznati kupca prije sklapanja ugovora, odnosno prije dovršetka narudžbe.
Ukoliko Kupac traži drugačiji oblik dostave proizvoda od onog koji Prodavatelj uobičajeno nudi, dužan je podmiriti predmetne troškove.
Rok isporuke može biti drugačiji ukoliko Prodavatelj i Kupac to dogovore, odnosno ukoliko je riječ o kupnji proizvoda koji se ne nalazi na skladištu Prodavatelja u kojem slučaju rok dostave ovisi od proizvođača, odnosno njegovog prodajnog predstavnika u Republici Hrvatskoj. U slučaju da kupljeni proizvod Prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti u navedenom roku, o tome će obavijestiti Kupca radi dogovora o novom roku isporuke. U ovom slučaju Kupac ima pravo i na raskid Ugovora.
Dostavu naručenih proizvoda Prodavatelj naplaćuje u paušalom iznosu od 5,00€ za narudžbe do 130,00€, odnosno 10,00€ za narudžbe iznad 130,00€ po pošiljci za Hrvatsku i za Sloveniju, bez obzira na količinu naručene robe.
Dostavu vrši Prodavatelj putem svojih djelatnika ili angažiranjem dostavne službe (Logistika i procesi 360, Overseas, GLS i dr.). Naručeni proizvodi dostavljaju se do ulaza u stambeni objekt. Ukoliko se radi o stambenoj zgradi, dostavljač nije obvezan nositi robu do kata na kojem stanuje Kupac već samo do ulaza u stambenu zgradu. Proizvodi će biti složeni i zapakirani na način da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne mogu oštetiti.
Prilikom preuzimanja dostavljenih proizvoda Kupcu preporučamo da provjeri postoje li eventualno vidljiva jača vanjska oštećenja na pakiranju. Kupac u ovom slučaju može odbiti preuzimanje pošiljke, ili preuzeti pošiljku ukoliko je u mogućnosti odmah nakon primitka paketa pregledati sadržaj pakiranja.
Nakon preuzimanja pošiljke preporučamo odmah otvoriti pošiljku (u roku od 15 minuta nakon preuzimanja), usporediti dostavljene proizvode s računom, a ukoliko je uočen bilo kakav materijalni nedostatak u vidu oštećenja, odmah ga reklamirati Prodavatelju. U tom slučaju oštećena roba biti će zamijenjena u najkraćem mogućem roku.
Pri preuzimanju dostavljenih proizvoda provjera ispravnosti narudžbe ovisi o Kupcu. Prilikom dostave, uz dostavljene proizvode, Kupac dobiva sve isprave koje prate proizvod (jamstveni list, obavijest o proizvodu, upute za korištenje proizvoda, tehnička uputa, izjava o sukladnosti i drugo), račun, te potvrdu o primitku pošiljke koju je obvezan potpisati, ukoliko ne postoji razlog za reklamaciju. Potpisom potvrde o primitku pošiljke Kupac je suglasan da nema prigovora na vanjski izgled pakiranja isporučenih proizvoda. Svojim potpisom pri preuzimanju, kupac potvrđuje da je preuzeo paket u neoštećenom stanju te dostavna služba ne odgovara za eventualne reklamacije, oštećenja ili umanjenje sadržaja preuzetog paketa, osim uz dokaz da oštećenje nije nastalo nakon uručenja.
U slučaju kada Kupac naručene i plaćene proizvode odbije preuzeti bez valjanog razloga, Prodavatelj ima pravo tražiti od Kupca naknadu troškova manipulacije i transporta.
Naručeni proizvodi dostavljaju se do ulaza u stambeni objekt. Ukoliko se radi o stambenoj zgradi, dostavljač nije obvezan nositi robu do kata na kojem stanuje Kupac već samo do ulaza u stambenu zgradu.
PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA
Potrošač može ugovor jednostrano raskinuti u roku od 14 dana bez navođenja razloga.
Rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, proizvod predan u posjed.
Rok za jednostrani raskid iznosi 14 (slovima: četrnaest) dana i teče od dana:
• kada je Kupcu ili trećoj osobi koju je Kupac odredio, a koja nije prijevoznik, roba koja je predmet ugovora predana u posjed,
• kada je Kupcu ili trećoj osobi koju je Kupac odredio, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka robe – u slučaju sklapanja ugovora koji se odnosi na više komada robe koji trebaju biti isporučeni odvojeno, odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki ili
• kada je Kupcu ili trećoj osobi koju je Kupac odredio, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka robe – ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni vremenski period.
Ukoliko potrošač jednom narudžbom naruči više komada proizvoda koji trebaju biti isporučeni odvojeno, odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka proizvoda.
Ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni period, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka proizvoda.
Ukoliko potrošač ne bude obaviješten o pravu na raskid ugovora, pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku 12 mjeseci od isteka roka od 14 dana.
Ako je prodavatelj dostavio potrošaču obavijest o pravu na raskid ugovora u roku od 12 mjeseci pravo na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku roka od 14 dana od kada je potrošač primio tu obavijest.
Da bi potrošač mogao ostvariti pravo na jednostrani raskid ugovora, isti mora pisano Prodavatelja obavijestiti o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora prije isteka roka od 14 dana i to nedvosmislenom izjavom poslanom elektroničkom poštom na adresu: info@sudoper.hr, u kojoj će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona ili adresu elektroničke pošte, a potrošač može, po vlastitom izboru, koristiti obrazac za jednostrani raskid ugovora koji se nalazi u Prilogu I ovih Uvjeta korištenja.
Primjerak elektronskog obrasca za jednostrani raskid ugovora Kupac može pronaći i na mrežnoj stranici Prodavatelja
https://www.sudoper.hr/Stranica.aspx?page=RaskidUgovora
te ga elektronički ispuniti i poslati.
Potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu ugovora Prodavatelj će Kupcu dostaviti bez odgađanja, elektroničkom poštom.
Potrošač je dužan izvršiti povrat robe na adresu: Sudoper.hr, Ivana Keleka 45b, 10360 Sesvete. Sve troškove povrata proizvoda potrošač je dužan snositi sam.
Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat potrošačeva izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prijevoza koji je ponudio prodavatelj.
Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio potrošač prilikom plaćanja, osim ako potrošač izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja, te uz pretpostavku da potrošač ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat.
Osim ako je prodavatelj ponudio da robu koju potrošač vraća sam preuzme, potrošač mora izvršiti povrat robe bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je obavijestio prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor.
Smatra se da je potrošač izvršio svoju obvezu povrata robe na vrijeme ako prije isteka roka pošalje robu ili je preda prodavatelju, odnosno osobi koju je prodavatelj ovlastio da primi robu.
Kupac je dužan proizvod koji vraća Prodavatelju vratiti kompletan, u stanju u kojem mu je dostavljen i u originalnom pakiranju (trgovačko pakiranje u kojem je roba i dostavljena), sa svim pripadajućim dijelovima i dokumentacijom.
Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti proizvoda. Kako bi potrošač utvrdio prirodu, obilježja i funkcionalnosti robe isti može postupati sa robom i pregledati robu isključivo na način na koji je to uobičajeno pri kupnji robe u prostorijama prodavatelja. Robu koju kupac namjerava vratiti u roku od 14 dana isti ne smije prepravljati, koristiti, niti smije poduzimati osobito bilo koje radnje koje se ne smiju poduzimati u fizičkoj poslovnici prodavatelja, kao i one kojima bi umanjio vrijednost robe.
U slučaju umanjenja vrijednosti proizvoda koje je rezultat prekomjernog rukovanja Proizvodom Prodavatelj će procijeniti umanjenje vrijednosti Proizvoda uzimajući u obzir objektivne kriterije svakog pojedinog slučaja te će o tome izvijestiti Kupca.
Pravo na raskid ugovora o kupoprodaji nije dopušten u sljedećim slučajevima kada je:
- ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena
- predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora
- predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču
- predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe
- predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave
- predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima
- predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja trgovca
- potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom
- predmet ugovora isporuka zapečaćenih audio snimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke
- predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije
- ugovor sklopljen na javnoj dražbi
- predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge isporuke hrane i pića ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju
- predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.
Kada je kupac pravna osoba na njega se ne primjenjuje odjeljak ovih Uvjeta korištenja pod nazivom „Pravo na jednostrani raskid ugovora“. Kod pravnih osoba se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini.
MATERIJALNI NEDOSTACI
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda.
Kupac je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na Kupca.
Kad se nakon primitka stvari od strane Kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, Kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti Prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje Proizvoda.
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na Kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato. Prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na Kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga. Predmnijeva se da je svaki nedostatak stvari koji se pokazao u roku od jedne godine od trenutka prijelaza rizika postojao i u trenutku prijelaza rizika, osim ako prodavatelj dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka.
Prodavatelj ne odgovara za neznatan materijalni nedostatak.
Nedostatak postoji:
-
ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
-
ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,
-
ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili
-
ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
-
ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
-
ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora
-
ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,
-
ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,
-
ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara ili
-
ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju stvari s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.
Ako je kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava stvari, nedostatak se ne uzima u obzir ako prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku kupca da sklopi ugovor.
Prava kupca koji je pravodobno obavijestio prodavatelja o postojanju nedostatka gase se nakon isteka dvije godine, računajući od dana odašiljanja obavijesti prodavatelju, osim ako je prodavateljevom prijevarom kupac bio spriječen da ih ostvaruje.
Ako se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka prodavatelj može imati jednu od sljedećih obveza:
-
uklanjanje nedostatka,
-
predaja drugog proizvoda bez nedostatka,
-
sniženje cijene.
Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora.
Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad kupac zbog zakašnjenja prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.
Prodavatelj ima pravo odbiti uklanjanje nedostatka ako su popravak i zamjena nemogući ili bi mu time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.
Ako prodavatelj u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga kupac može održati ako bez odgađanja izjavi prodavatelju da ugovor održava na snazi.
Kada je kupac pravna osoba na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima.
OBAVIJEST O JAMSTVU I SERVISNI UVJETI
Za sve proizvode za koje Prodavatelj daje jamstvo vrijede jamstveni uvjeti navedeni u jamstvenom listu. Kupac je dužan čuvati račun i jamstveni list za cijelo vrijeme jamstvenog perioda.
Prodavatelj jamči da će proizvod koji se koristi sukladno priloženim uputama i jamstvenom listu, u jamstvenom roku pravilno funkcionirati. U slučaju kvara i drugih mogućih nedostataka Prodavatelj se obvezuje da će izvršiti popravak ili zamjenu proizvoda u razumnom roku sukladno Zakonu o obveznim odnosima.
Kupac može ostvarivati i prava temeljem dodatnih, komercijalnih jamstava, a koje su vidljive u opisu proizvoda.
OBAVIJEST O NAČINU PISANOG PRIGOVORA POTROŠAČA
Molimo potrošače da sve prigovore sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača, pošalju Prodavatelju putem elektroničke pošte na knjigazalbe@sudoper.hr, poštom na adresu: Ivana Keleka 45b, 10360 Zagreb ili osobno u poslovnim prostorijama na adresi: Ivana Keleka 45b, 10360 Sesvete.
Ukoliko se pisani prigovor podnosi neposredno u poslovnim prostorima Prodavatelja, Prodavatelj će bez odgađanja pisanim putem potvrditi njegov primitak.
Prilikom podnošenja prigovora koji nije upućen elektroničkom poštom bitno je navesti točne podatke o svom imenu i prezimenu te adresi kako bi Prodavatelj bio u mogućnosti dostaviti Vam odgovor u zakonskom roku.
Odgovor na prigovor potrošača Prodavatelj zakonski mora dati u pisanom obliku najkasnije u roku 15 dana od dana primitka prigovora.
Ukoliko je kupac pravna osoba na njega se ne odnose pravila o zaštiti potrošača propisana ovim Uvjetima korištenja i Zakonom o zaštiti potrošača.
RJEŠAVANJE SPOROVA
U slučaju eventualnog spora Prodavatelj i potrošač će spor pokušati riješiti mirnim putem.
Ukoliko spor nije moguće riješiti mirnim putem, nadležan je stvarno i mjesno nadležan sud u Republici Hrvatskoj uz primjenu hrvatskog prava, osim ako primjenjivi propisi ne propisuju drugačije.
Rješavanje sporova je moguće pred Sudom časti HGK ili drugim centrima za mirenje.
Potrošačke sporove moguće je rješavati putem ODR platforme Europske komisije https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HR.
Obrazac za jednostrani raskid ugovora.pdf (download).